Sidor

17 april 2012

Better than suicide

Mer pärlplattor, jag gör mer än en om dagen, beroende på storlek, den här månaden har jag lagt nästan 1000 kr på pärlor och plattor. Lite pinsamt, men det blir ju lättare att göra snygga saker om man har många färger och nyanser =D Inte för att jag har så mycket pengar att lägga på något så "onödigt" egentligen, men det här mediet passar verkligen mig. Det går ju så fort att göra en pärlplatta, sen gillar jag lite det "pixliga" ofärdiga utseendet som blir. ^_^
Det är ju nåt man får uppskatta på håll, inte jättenära. Perfekt för närsynta *haha*

I början använde jag gratisprogrammet från perler, men nu har jag mest gått över till att lägga direkt från en uppförstorad bild på objektet. Skulle kunna använda mig av paint och lägga över ett grid för att se enklare. Men det går nästan precis lika bra att bara sitta och räkna de ursprungliga pixlarna. I perler så har jag märkt att den lägger till "onödiga" färger som inte finns i ursprungliga färgfält av samma färg. Det stör jag mig på. Det blir så prickigt och svårt att se vad det ska föreställa om det är massa extrafärger i alla fält. Och det är även om man drar "dithering" spaken till lägsta nivån.

Håller på med lite olika sets, ponnysar från Friendship is magic, olika karaktärer från Disgaea-spelen, karaktärer från Adventure Time.

Ber lite om ursäkt för de dåliga bilderna, de är tagna innan strykningen eftersom jag vill ha fotobevis av saker jag gjort ifall jag råkar förstöra dem under strykningen. *heh* Det har hänt XD

Etna från Disgaea, fast jag tror jag ska göra om henne, är inte så nöjd med färgerna.
Prinny från Disgaea.

Rainbow Dash


Grön Castlecrasher.



Alice från spelet Odin Sphere. Min hitills största som krävde 6 st plattor, men råkade köpa fel sort så jag fick tejpa ihop de understa plattorna. >_< Det gick bra ändå.


Den här tror jag är ifrån något Touhou project-spel.


Och nu måste jag tydligen klä på mig. Det verkar som om jag bara bloggar innan jag ska iväg någonstans. Hm. jaja. Så länge det blir gjort så. =D

Pyssla lugnt därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar