Sidor

6 december 2012

Nanovember tog slut.

November är slut och jag har inte bloggat på hela månaden, mest för att jag satt och skrev som en idiot för att hinna färdigt med min nanovell och för att resten av tiden spenderade jag på att vara trött.

Men no sleep and no play and absolutely no cleaning makes bonni a dull girl under november gav utdelning och jag VANN! MOT MIG SJÄLV! OCH SÄRSIKILT MIN KRÅNGLIGA KROPP OCH KNOPP!
Ja, jag har ju gett mig själv handledsproblem under alla årens dattande. Men skitsamma. jag VANN! Jag skrev 50 000 ord på en månad! =D

Kan säga att det märktes väldigt stor skillnad från förra året i mitt huvud. Då orkade jag 12 dagar innan det blev för mycket och för stressigt. Det blev såklart för mycket och stressigt i år igen. Men jag struntade i mitt huvuds gnäll, min sambos gnäll om att jag inte hade tid att städa eller prata och mitt eget om hur tråkig storyn blev i mitten.
Nu skulle jag vilja fortsätta hålla på med min nanovell, spalta upp min story, göra den sämre för mina karaktärer och bättre för eventuella läsare och tänka igenom saker grundligt. Men jag fick aplite pengar i november för att jag är en klantig person som glömmer av viktiga saker och däribland sjukintyg. Det kommer ordna sig, men frågan är väl bara när jag får resten av mina pengar. Förmodligen till nästa utbetalning. Men mina pengar räckte nästan precis till mina räkningar och våra gemensamma och mat. Så jag har inget att klaga på. Får bara göra fler meningslösa presenter till folk i år.
=D

Ska dela upp det här i två inlägg. Har nämligen en massa inspiration till julklappar att bjuda på också.

Avslutar det här inlägget med bild på lilith. Tyvärr så blir de inte särskilt bra eftersom man dels måste hinna ta en bild medan hon ser rolig ut och dels måste använda blixten i vissa fall för att hon ens ska synas.

Och en bild på mig och lili på morgonen. Jag bjuder på mörk ring under ögat. Morgon är inte min kopp med tid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar