Sidor

30 december 2012

Sen sist.

Jag är sämst på att blogga regelbundet. Har för mycket att göra och glömmer bort.
Och nu har jag hittat Pinterest, det är allt man behöver. För inspiration, och för smarta saker man aldrig kommit på själv, eller ja, iaf inte lika fort som det tar att hitta nåt smart på Pinterest. Fattade verkligen inte grejen först, men nu är jag frälst och predikar för alla som inte vill höra =D
Mina profil på Pinterest

Jag hittade det strax innan jul och har pinnat en miljon saker jag skulle vilja göra, och har faktiskt gjort en del av dem. Så jag tänkte att jag faktiskt skulle få tummen ur och visa vad jag gjort eftersom en del av dem faktiskt blev färdiga. I år har jag även haft lust att julpynta. Så till det hittade jag en hel del inspiration på.. pinterest.

Jag började med att göra en "gran" av gamla rester från mumiekjolen jag gjorde förra året. Det tog mig två dagar, mängder med lim, en stomme av ett reklamblad i tunn kartong, och rätt mycket tålamod. Pärlorna har jag sytt fast för att kunna byta ifall jag vill ha andra färger nästa år. Spindel är från Halloween. Min inspriation var Spooky Christmas och den här pin'en



Sent en natt gjorde jag lite mad hatters-hattar, men den i mitten är gjord med scrapbookpapper och de två andra är inslagspapper limmat på vanligt skrivarpapper. Rekomenderar verkligen lite styvare papper om man vill göra egna. Orkade inte klämma på en massa utsmyckningar eftersom klockan var sent. Ska dock göra flera och ha framme under året.

Originalet från Pinterest

Och en liten julklapp som jag gjorde. En burk från ÖoB,bönor från Lidl, tyg färgat med kaffe, en utskriven lapp färgad med mera kaffe.



Har även tänkt att följa The Organised Housewife's tips om hur man rensar i röran och organiserar sitt hem. Kan rekomendera alla att gå in och iaf läsa något av tipsen. Det blir mitt nyårslöfte, att organisera hemmet och de-kaosifiera mitt stök. Tänkte börja med att rensa bland mina kläder. Jag har många plagg jag inte använder och en del jag har kvar bara för att jag fått dem av någon (som en fantastisk regnbågsfärgad stickad kofta jag fick av min mormor, den är något för liten och jag hittar aldrig någon outfit där den passar in)

Vilken dag som helst ska jag orka ta ordentliga bilder, men tydligen inte den här veckan heller. =D

1 kommentar:

  1. haha damn you! Nu kirrar jag acount på pinterest xD
    Granen såg jättefin ut btw. Och små hattar brukar jag göra, jag måste ladda upp bilder på de jag gjort :)

    SvaraRadera