Sidor

12 november 2010

Mera NaNowrimo-relaterat

Jag har nästan lyckats skriva ikapp och ligger just nu på 19348 ord och bara 673 ord efter. Vilket inte borde vara omöjligt att hinna ifatt ikväll. en fara med att sitta och skriva vid laptopen hela tiden är dock att min högerhand och handled börjar göra ont. Inte så bra, särskilt inte med tanke på att det bara är dag 12 av 30. aow.

Min historia är nästan inte alls som den var från början eller förra året. De nordiska gudarna trängde sig in och nu är hela det sovjetiska/ryska kejsardömet och deras övertagande av andra länder en del av Lokes diaboliska plan för att tillföra världen mera kaos. Och Oden har gömt sig i nordnorge och det är nästan bara Freja som ensam får försöka att peppa de andra asarna och vanerna att försöka stoppa honom. Till att börja med måste de hitta Heimdall som är den som enligt eddan ska vara den som till sist besegrar Loke. Men han har gömt sig för till och med Odens allseende öga och hans korpar. Och Nina har fått kraften att se sakers sanna natur. så jag antar att hon är den som till slut ska finna Heimdall. Om hon inte blir galen innan eller lyckas ta livet av sig då gåvan är lika mycket en gåva som en förbannelse för den som drabbas.

Gällande mitt DIY och andra skapande så är det en liten tjej som fyller år snart som ska få något som jag hoppas blir fint. Har haft lite svårt att hitta något mönster i rätt storlek som jag kan modifiera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar