Sidor

30 maj 2012

Lollipop pt.2

Tänkte tvätta håret egentligen, men hamnade på min blog och kom på att jag har förberett ett inlägg! Yay!

Beställde nyss tre böcker från Adlibris. Inte för att jag "får" egentligen. Men ändå. Jag beställde Paolo Bacigalupi - The windup Girl, Ekaterina Sedia - The secret of Moscow och Catherynne Valente - In the Night Garden.

Jag har hört bra saker om alla 3, så nu hoppas jag att böckerna är precis så bra som "folk" påstår. Jag har en lång historia av att bli lite besviken på böcker med fantastiska recensioner. =D Eller så är jag bara kräsen.

Jag har _väldigt_ svårt för böcker som är dåligt skrivna. Det senaste exemplet är Frida Edmans bok - Du skall inte.
Den är hemsk. Även fast hon kanske försöker berätta en bra historia är den skriven på ett sätt att det mer är som ett långt synopsis där hon berättar om den berättelsen hon tänker skriva, än en färdig bok.
Det är tydligen hennes debutbok, så jag hoppas hennes senare böcker är bättre.



Men det jag egentligen tänkte dela med mig av är fler pärlplattor!! Jag ser hur peppad du är på mina senaste skapelser. Kul!


Jag gjorde chutulu.

Sen strök jag henom/den/det... och satte mig och tittade på teve.
Det gick inte så bra som ni ser till höger på hens vinge... >_< Bara slänga
Eftersom jag älskar Dr Who så gjorde jag David Tennant som Doktorn

En fiende från det klassiska spelet Doom till en vän.

Guybrush Threepwood till min sambo

Carebear!

Har även gjort en ängel i filt till en väldigt fin dam från finland. Jag gjorde mönstret själv, den tog förvånansvärt lång tid att göra.. >_< Men den blev söt.



Sen såg jag att jag inte hade redigerat alla bilderna som jag trodde. Men det här kanske räcker för nu. Min handled är lite för trasig för att jag ska palla att redigera mer just nu. Den håller knappt för att skriva med. =/


Ska tydligen jobba på Uppcon i år. Kommer nog lämna in en massa skit till försäljning där. Vilket betyder att besökare kan bli ägare till äkta Rebellkatten smycken. Hur najs som helst! ^_~

1 kommentar: