Sidor

30 september 2011

Dear dead flesh

Ja, förutom att älska pasteller passionerat så är jag också svår och gothisk. Eller ja, kanske inte svår. Men det är en del av mina rötter och jag kommer alltid att tycka att en deathawk är det finaste som finns. Alltså den gamla 80's-dängan som kom tillbaka runt 2003 när alla var postpunkare och som jag råkade raka på mig själv i förrgår.


Den här bilden är tagen strax innan jag, full av frustration och hat över min gulorange ansiktsfärg jag får av min billiga foundation, sprang ned till Åhlens och köpte min dyraste foundation någonsin. 440 kr för Color Ideal från Lancome. Jag hade egentligen inte tänkt lägga så mycket på foundation. Men Enköping har rätt litet utbud och jag blev förälskad när färgen för första gången någonsin totalt matchade min hudton. <3

Mitt hår blir bara kortare och kortare när jag egentligen vill ha långt. Så funderar på att beställa någonsorts löshår. Blir lite svårt med weaves.. men vet inte riktigt. Skulle vara najs med microringar eller nåt sånt. Har inte provat men det är nog lättare att sätta upp sånt hår än om man limmar fast weaves. Eller om jag bara ska ha clip-ons. Så mycket att fundera på. Men det får tänkas på ett tag till. För jag är arbetslös och superfattig just nu. Iaf tills/om jag lyckas få sjukpenning. Det känns lite som rysk roulette att ansöka om sånt.

På pysselsidan av mitt liv så har jag kommit igång igen. Har inte lika mycket stress i kroppen just nu. Men allt som ger lite stress slår över direkt och blir jobbigt. Men skitsamma. Jag mår ändå lite bättre nu än för 2-3 månader sen. Även fast det bara är några millimeter bättre.

Jajuste, pyssels. Ja, jag håller på att göra ett testmönster för någon sorts cybergothig bolero. Och mönstret är så bra att jag lär göra ungefär 150 boleros till mig själv. Men först ska jag sy färdigt testen. ^__^
äh, får nästan göra en punktlista på saker jag gör just nu.
* Syr om en för liten kofta
* Har klippt ut ett mönster ur en för liten tshirt och syr fast på en annan.
* Syr en armé av fladdermöss som kommer bli hårprydnader.
* Har några halvfärdiga shooting stars som ska göras färdigt.
* En ständig hög med rosetter, röda och lila just nu.




eeeh, ja.. det är dom jag ser ifrån soffan. Sen har jag alldeles för mycket halvfärdiga saker i sovrummet som också förtjänar uppmärksamhet. Men en sak i taget. Jag gör det som känns roligt. Och just nu känns det kul att uppdatera garderoben istället för att bara göra söta filtsaker. ^___^


Grah, försöker lära mig GIMP efter ett helt liv med Photoshop.. jag hittar ingenting och jag får inte till rätt skalor på bilderna eller nånting.

Nu måste jag städa innan Herr Kebab kommer hem.
PLUSPLUS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar