Sidor

13 oktober 2010

Och hösten är här..

... med min hoodie går det inte lika bra som jag skulle vilja, det enda som är lite sytt är luvan som jag sydde för hand medan jag tittade på Eureka och ett avsnitt av Britains next top model. Försöker få min symaskin att funka. Men det går lite sådär, först ville den inte samarbeta när jag ville spola på undertråden och när jag hade gjort det själv, för hand och hade fått i alla trådar och grejer och ställt in rätt stygnlängd så slutade den att mata fram tyget. Stor suck.
Så än så länge har den inte direkt varit till någon hjälp.
Men eftersom jag fått den av en kompis som ärvt den av sin mormor (genom att skriva i statusraden på facebook, fantastiskt nog) så ska jag inte klaga utan bara försöka släta ut handboken och se hur man gör ren den. Ska försöka hitta min symaskinsolja som jag hoppas ligger i min sylåda. Så har jag tur kommer den snart vara i toppskick igen, för stora saker, som tröjor och sånt kan vara lite halvdryga att sy för hand.

Sen ska jag försöka sy en dräkt till halloween också. GYAH! Har en bra idé. Ska bara försöka klura ut hur jag ska göra dräkten också. Det är vid såna här tillfällen det skulle vara praktiskt att kunna rita.

Och istället för att dammsuga min dammiga lägenhet idag så passade jag på att ta kort på alla mina örhängen medan ljuset var bra. Så inom en snar framtid kommer även de att ligga uppe på bloggen och vara till salu. Tjoho.

Nu ska jag fortsätta vara kreativ, nåla ihop hoodien och se om alla delar passar ihop kanske. Och börja sy lite mera för hand. Men måste säga att det är lite halvkrånglit med dålig belysning och svart tråd på svart tyg.. Men vad vore livet utan utmaningar...=D

Höstkram på er därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar