Sidor

31 oktober 2010

Oktober hejdå

Har varit lite dålig på att uppdatera igen.
Min fleecehoodie är nästan färdig, behöver bara meka dit en dragkedja eller nån annan stänganordning. Jag trodde faktiskt aldrig att jag skulle sy en hel tröja för hand. Men jag har inte riktigt fått min symaskin att funka. Har öppnat den och rensat bort en massa damm och oljat den på strategiska ställen men den vill ändå inte riktigt mata fram tyget... Man kanske skulle mata den med choklad eller supa ned den för att få den att sluta tjura. Jag vet inte =D

Mitt liv känns lite tomt efter att min hoodie nästan är färdig. Vad ska jag göra nu liksom. Funderar på att sy en pinafore-aktig kjol. Men jag har inget bra tyg hemma för sånt och jag kanske är för snål för att köpa nåt. Men jag har typ en säck med kläder som jag kan sy om. Så jag har saker att göra =D

Köpte av en slump lufttorkande lera förra veckan som jag provade. Men den var rätt svår att arbeta med när man är van vid fimo. Och så var den väldigt svår att färga, provade med både hobbylack och med tygfärg som jag redan hade hemma. Men det blev väldigt lite resultat.
Så innan jag köper kritor som jag funderat att börja färga med också så får jag måla de färdiga lergrejerna. Ska lägga upp en lite noggrannare recension senare, tog lite bilder under arbetet.



Makronhjärtan (Macaron) <3 En annan sorts lufttorkande lera från augusti. De blev inte alls som jag ville ha dem. Men rätt charmiga ändå. PINKUUU HAAATOOO <3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar