Sidor

16 april 2011

Vad vare som hände?

Vad hände!?

.. min dator dog en liten död. Min magiske, soon to be sambo, tog isär den för att fixa fläkten som jag haft problem med. Den bootade som vanligt men ett litet besök i biosen gjorde att windows, rent ut sagt, kukade ur. Så med magikerns hjälp så lyckades vi återskapa filerna på hårddisken, föra över dem till hans hårddisk och formatera om. och sen försöka hitta alla drivrutiner för att datorn ska fungera också.
Det tog ungefär 2 dygn.

Så nu är min dator som ett barn, en bebis. Inte så många program än så länge, knappt någon musik, och de flesta bilderna räddade, men inte så mycket mer.

Somnade på soffan efter jobbet idag, så jag har inte gjort nåt vettigt förutom middag. Kanske lyckas ta mig i kragen och uträtta nåt innan läggdags, men jag är segosaur så jag är tveksam.
Mitt paket från CCHobby har kommit och står hos min pappa av nån outgrundlig anledning. Men imorron får jag se vad det är som jag beställt på riktigt.
Nu ska jag göra popcorn och se slutet på Love and other disasters.




Glöm inte hur viktigt det är att göra ren svansen, hälsar den röda pandan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar