Sidor

28 april 2011

Skriveliskriv

Jag är periodare, jag har några olika hobbies som jag pendlar mellan och nu med flytten så har jag glidit från mitt vanliga pyssel till mitt skrivande. Vilket är bra eftersom jag vill ha skrivit min bok innan jag fyllt 30.
Så just nu läser jag väldigt mycket i research-syfte om kalla kriget, Ryssland och Östtyskland och Sovjetunionen i allmänhet.
En bra sida med saker att tänka på är den här sidan med rants frånLimyaael. Jag har ingen aning om vem det är som gömmer sig bakom namnet, men hennes rants är alltid huvudet på spiken och jag har nästan läst igenom alla åtminstone en gång. Men jag kommer tillbaka till sidan jämt och ständigt.. det är alltid något man inte riktigt tänkt på i sin story. Det är mest aktuellt när man skriver fantasy eller SF, eftersom det är den genren hon riktar sig till, men även om man skriver vanlig fiktion så kan det finnas en del saker man inte tänkt på.

Ofta när jag skriver så lyssnar jag på goth metal och just nu är det Delains skiva April Rain och en ny favorit är Kingfisher Sky


Nu ska jag fortsätta packa upp saker.
Ha det bra därute <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar