Sidor

19 juni 2011

4 steps to Dysfunction

- Tactical Sekt

Ledig söndag. Jag firar det med att tvätta och obsessa över hur mycket jag egentligen har att göra. Eller ja, inte saker jag MÅSTE göra, men när jag äntligen är lite ledig och har lite ork så vill jag såklart göra decoden, lera lite, sy om kläderna, spela och annat kul som jag inte har tid/ork med i vardagen.

Har tagit en bild på den färdiga hatten. Det enda lilla som saknas är att sy fast hårklämmor på den så man kan ha den på huvudet också, men det är snabbt fixat.


Som en hommage till det varma vädret så var jag sugen på att göra glassar.
Så jag började skissa på ett nytt mönster för att det jag hade från förra året var lite väl litet. Jag ville ha större glass! Det gamla mönstret var ungefär 4 cm långt, och den nya förbättrade glassen är nog nästan 9 cm. Men jag orkar inte gå och mäta just nu ^_^
Så i tre dagar höll jag på med att försöka få det som jag ville ha det. Väldigt lurigt.

Den lila glassen är det slutgiltiga mönstret och jag är faktiskt rätt nöjd med utseendet, men det är svårt att få fleece att se lika bra ut som filt. Kanske göra några mindre justeringar tills jag är helt nöjd. Det är definitivt sånt här som skulle vara lättare om jag kunde rita.


Jag har några saker som jag alltid kommer tillbaka till, som glassar, pandor och jordgubbar. Jag har gjort rätt många olika jordgubbar och de här är de senaste. =D

De är faktiskt rätt stora. 7,5 cm från topp till botten.

Jag hoppas att jag hinner prova en del idéer jag har idag. Köpte lufttorkande lera för några månader sen som jag inte hunnit prova än. Hoppas den är bättre än den jag köpte innan som jag inte ens kunde färga >_<

Nu ska jag iväg till min mormor och mormoster för lite söndagsmiddag.
Krams!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar