Sidor

22 juni 2011

Icecream Days

Så i söndags drog jag fram min lufttorkande lera. Keramiplast light heter den.
Funkar mycket bättre än den andra. Den gick att färga. Även fast det var grymt kladdigt att färga och jag fortfarande har en enveten lila färgfläck under en nagel, tre dagar senare.
Gjorde några olika färger. Den är lite knepig att arbeta med.. ville lägga på en kant runt mina glassar men det var svårt eftersom det inte ville fästa ordentligt. Har inte provat att forma leran med mina andra formar. argh, ibland är det så svårt att uttrycka mig på svenska med såna här pysselsaker eftersom alla uttryck jag kan om det är på engelska. So I havent tried using molds, only cutters.

Skulle fortfarande vilja hitta resin clay i sverige.. eller nånstans billigt att köpa ifrån i närheten. Enda webshoppen jag hittade som hade en bra sort, fimo, fanns i australien, vilket är lite konstigt då det är ett tyskt företag.
Hittade i alla fall en svensk webbutik som hade flytande polymer clay. Ska beställa när jag har pengar nångång.

Leralera <3
Funderar på att göra nån sorts tutorial så om det är något speciellt du vill se är det bara att pipa till. Även tips om vilket material ni vill ha tutorials i.

Sen har jag gjort lite mer glassar på jobbet. Ett annat mönster den här gången. Skulle verkligen vilja ha tag på riktig filt i lite mer pastelliga färger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar