Sidor

4 juni 2011

Dead is the new alive... har jag hört.

Nu har jag faktiskt gjort någonting som jag kan visa upp!

Det är bröllop idag och jag har (som vanligt) lite ont om pengar. Men det har inte hindrat mig förut och ska inte hindra mig idag heller! Det enda hindret just nu är att det är lite ont om tid.. och jag sitter och bloggar istället för att börja sy på puffärmarna som jag planerat sy på min långärmade skjorta. *heh*

Har precis fått färdigt mitt hår.. eller ja.. så pass färdigt att om jag inte hinner göra allt jag tänkte med det.. så ser det ändå okej ut. =D
Min sambo är borta på lan och jag har lägenheten för mig själv.. vilket syns tydligt på soffan

Till bröllopet tänkte jag ha en svart tyllkjol som jag inte kunde låta bli att korta och pimpa med en rosett (såklart) Halvdålig mobilkamerabild i dåligt ljus.. ahhh, de bästa förutsättningarna för en bra bild...=D

Av tyllen jag klippte bort gjorde jag lite snurror som jag tänkte ha på min tröja (vilken det nu blir)jag ska ha på mig. Ber om ursäkt för den dåliga bilden.. men man ser ju på ett ungefär iaf. I mitten kan man ha en hög med pärlor eller rosor, eller små apor. Vad man känner för.
Min outfit blir svart, rosa och turkos idag.

Och så tänkte jag försöka göra en liten mini tophat. Har aldrig gjort en hatt förut. Så det blir spännande att se hur det blir..

Just nu ser den ut såhär, det går att ha nåt annat tyg på brättet, eller på själva hattdelen, man kan ha på matchande pärlor till dagens outfit, en hög med rosor (jag brukar använda såna man hittar på ljusmanschetter), fjädrar eller sin gamla mamma.

Nu måste jag verkligen fortsätta att göra allt jag ska få gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar