Sidor

26 juni 2011

Midsummer Madness

Så, nu har det varit midsommarafton och det var en hemsk dag.. men den hämtade sig och slutade bra i alla fall.
Vi hamnade i Spånga hos mina fina vänner Janne och Annika.
Där chillade och sillade vi i deras trädgård. Med Strawberry daiquiri, champagne och grillad sparris och ett berg med jordgubbar och melon. Det var jättemysigt och vi satt länge på balkongen och tittade på det vilda djurlivet. =D

Dagen efter kollade vi film. Vi hann med Texas Chainsaw Massacre 2 och The Last Exorcism. Den första är rätt B och den andra var rätt bra.
Michail verkade kanske inte gilla filmen.. men absolut sällskapet.Han tillbringade sin tid sovandes som en kanelbulle.

Och sen gjorde annika sushi till oss. <3


Av mina klänningar som jag ska sy om har jag faktiskt gjort färdigt en.
Det var inte alls svårt, jag mätte på ett ungefär hur lång jag vill ha min kjol, och sen klippte jag av klänningen i ungefär den längden, sydde in en resår, knöt resåren och sen var det färdigt. Den sitter inte helt perfekt.. men om jag syr in sidorna lite längst upp blir det bättre... nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra med det överblivna tyget... kommer nog på nåt smart senare.

Pyssla lugnt alla därute.

And a short summary in english for you few that visit and don't speak swedish ^___^

There's recently been a holiday in sweden that's simply called midsummers eve. Nowadays it's all about pickled herring, freshly picked potatoes, dill and shots.
And then for the really traditional it's about raising the maypole and dance to traditional songs around it. It's all very much a fertility festival all around sweden and results in many children being born in march, meself being one of them.

That day (friday) I was working at first, got home, got an mental breakdown, pulled myself togheter after a few hours and then we went to Stockholm to my dear friends Janne & Annika. They greeted us with Strawberry Daiquiris and the traditional food. Very nom.

The day after we didn't do very much. Watched the Texas Chainsaw Massacre 2 and The Last Exorcism. The first.. very.. .. bad, the other rather good.
Annika & Janne has naked cats wich I show in the third photo. He's sleeping like a cinnamonbun. So cute.

And theeeeen Annika made us vegetarian sushi. Really nice. It was sooo good and sooo beautiful.

And then in the fourth photo, i'm showing what I made last. I cut a dress in half and sewed a elastic band at the top and today I used my new skirt for the first time. It's way better than the dress that I rarely used thanks to the bad fitting.

So, umh, i'm not very good at english, buuut, why not spread the awesomeness of Rebellkatten (riotkittin) out to more people out there. *lol*
I think, i'm gonna do an summary for more of my posts. But not tonight.

Hugs to all you crafters out there. You rock!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar