Sidor

18 februari 2011

ett litet uppehåll..

Det råkade visst bli ett litet uppehåll i bloggen. Det var inte riktigt meningen. Hade minihelg mitt i veckan och var hos min pojkvän. Och ni vet hur det blir när man kommer ur sin normala rytm. Man glömmer vissa saker. Jag glömde att blogga. Jag började spela Star ocean 4 istället. Är inte riktigt imponerad av spelet än. Voiceactingen är superdålig och man vill helst bara spola förbi alla cutscenes vilket gör att man likksom missar lite poängen med att spela. Sen tycker iaf jag att grafiken är "för skarp". Det blir bara en skarp gröt av allt. Förutom det så känner jag absolut igen mig från Star ocean 3 som är ett av mina absoluta favorit j-rpgs. Men än så länge.. bara några få timmar in i spelet är trean fortfarande mycket bättre.

Sen spenderade jag halva onsdagen spankulerande runt i enköping. Kollade lite efter roliga saker att pyssla av, hittade i alla fall mitt lim som jag har jagat efter i några månader, nu vet jag var jag kan få tag på nytt vilket känns väldigt lättande eftersom inget annat lim jag provat torkar lika fort och håller lika bra.
Hittade fina saker på Åhléns jag vill köpa, pasteller och fina mönster. Kanske i en annan framtid där jag har pengar över. Jag.Älskar.Pastell.Och.Prickar.

Det sorgliga är att när/om jag väl får pengar över kommer alla prickiga och pastelliga saker inte finnas kvar .. =/
Den dagen. Den sorgen.

Men nu är det relativt sent, jag är trött och ska upp och jobba imorron också.
Chefen är på semester och har tagit med sig modemet till fjällen, så jag har en hel vecka att se fram emot utan internet på jobbet, vilket i praktiken innebär mindre bloggande. Men mer tid att skriva. Så jag ska absolut försöka komma upp i 120 sidor nästa vecka. Och med tanke på att jag är på sidan 94 just nu ska väl inte det vara ett omöjligt mål. Mina hjältar befinner sig just nu i det fantastiska biblioteket. Som när jag tänker efter inte så lite påminner om Neil Gaimans serie Sandman och hans tillhåll. Fast annorlunda. Det är ändå bara första utkastet så vem vet hur saker fortsätter förändras. Just nu vill jag mest bara utforska det fantastiska biblioteket.

Pyssla lugnt där ute, nålar är vassa. (Upptäckte jag på nytt senaste idag. Aj!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar