Sidor

7 februari 2011

Måndagens Vedermödor.

Rotar igenom bloggen. En vacker dag ska jag verkligen göra något åt designen i min blog, eller, det blir nog snarare en dag med lite fulare väder. Såna dagar är chansen större att man stannar inne och gör nåt designit. Till dess så får ni nöja er med tre och en halv reaktionsruta att klicka i. Den halva är såklart den roligaste. Men när jag kollar i html-koden så hittar jag inte rätt ställe att lägga in en eller två sexiga radbrytare. Så det får väl vänta lite till. Dessutom tänkte jag göra snygga knappar och en fantastisk header till bloggen också. Det är bara det att jag är kass på att rita och man behöver likksom kunna det lite iaf om man ska försöka göra något snyggt i photoshop. Tror jag i alla fall. Det är vad jag intalar mig själv i varje fall. Har jag fel?

Senaste gången jag uppdatera så spionerade jag lite och tittade hur många som läste det inlägget. 16 personer! Men då vet jag vilka två var i varje fall. Men det är ändå 14 personer som jag inte har en aning om ifall jag känner eller inte som var inne i min blogg och varken kommenterade eller tryckte i de roliga reaktionsrutorna. Jag som ansträngde mig. Särskilt med den sista som är halv.

Nu sitter jag ensam på jobbet och försöker göra mitt första sockdjur. Jag tror det ska bli en katt, men kanske en björn. Den har både huvud, kropp och en nos. Och så svalde den hela min fluffpåse som jag har på jobbet. Den fick fantastiska ben också. ett litet och ett lite större som ni kan se på första bilden (bildbevis A)
Bildbevis A

På bildbevis B kan vi se huvudet med nos nummer 3.0 och hur jag inte fattade instruktionerna för hur man ska sy ihop huvudet ordentligt eftersom det blev lite fyrkantigt. Ignorera människa bakom huvudet. Hon behöver nog bara motioneras, eller så behöver hon en stor portion med grillad kyckling, potatissallad och inlagda vitlöksklyftor.
Bildbevis B

Produktiv dag på jobbet idag. Hann till och med jobba mellan nosutprovningar och all tid som gick åt till att skratta åt benen på katten.
Nästan lika bra som katten jag gjorde förra helgen som såg ut som jag slängt på armarna och benen från några meters håll när jag egentligen satt i min soffa bekvämt lutad och med tungan stickande ut försökte att väldigt noga sätta dem mittemot varandra.
Ja, jag bjuder på mig själv idag. Ni får helt enkelt se resultatet här nedan.

Det är så det blir när man gör sina egna mönster och gör den första prototypen.. Det blir prototypiskt och man får skratta högt åt sitt lilla mästerverk och försöka rita om och göra rätt.


På tal om.. bjuda på sig själv... vadå, vem ska man annars bjuda på?
Grannen, sin familj eller nån random främling man möter på stan?
"Ja, först tänkte jag bjuda på mig själv, men tänkte att det skulle vara trevligare att bjuda på den här mannen här.Ja han som ser förvirrad ut och undrar vad jag håller på med medan jag skickar runt honom vid fikabordet"
Och vad exakt är det man ska bjuda från sig själv? "Här ta min njure! Jag har ändå två!"
Jag vet inte riktigt. Men jag kommer nog fundera på det här resten av kvällen. Så ring inte mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar