Sidor

11 februari 2011

Stockholmstripp

Jag borde hålla vad jag lovar ...så det gör jag nu.
Igår skrev jag om att jag hade förberett ett litet inlägg om mina senaste inköp i stockholm. Och innan du blir helt till dig. Det är mest random pysselgrejer.
Jag tvingade nämligen min kompis Stella att möta mig vid Skanstull och så släpade jag med henne till en av mina favoritaffärer i stockholm. Kina Li Trading.
Alltid massa skitkonstiga saker och underligt godis och rolig mat.

Det här är vad jag fyndade.

Bakformarna och presentpappret hittade jag på min andra favoritaffär. Lagerhaus. Kitsch i mitt hjerta.
Det är hjärtformade tårtpapper, konfektformar och små kakformar.
Stjärnformar är något som jag alltid är på jakt efter då det ibland har kännts helt omöjligt att hitta en 5-uddig stjärnform som är mindre än enorm. Jag tror att den minsta är ungefär 4 cm. Men jag orkar inte gå upp ur sängen nu för att mäta.
Så nu saknas det bara några som är mellan 1 och 4 cm stora. *hehe*

På Kina Li har de en stor matavdelning också och jag fyndade lite olika saker.

Det är supergoda Sobanudlar, inte lika goda mochis, kimchi och kryddpåsar till nudlar.
Mochi är rätt speciellt och jag tror det är lite av något som man måste vänja sig vid, precis som kimchi. Mochin hade aningens parfymig smak, lite dammiga utanpå och med en bönfyllning(?) som var rätt god.
Kimchin var stark och fermenterad. Har ätit av påsen hela veckan och nästan lärt mig gilla smaken. Men jag har ingen aning om hur länge den håller i öppnad påse. Så jag bara väntar på magont när den väl har blivit dålig.
Öppnade även en av kryddpåsarna för nudlar och fick en unken lukt i näsan när jag nosade på den. Smakade lite och den var superstark och lite oljig. Det slutade med att jag ratade kryddpastan till nudlarna och öste på massa Sukiyakisås istället.

Blablabla. Städningen av lägenheten kom långt men är inte på långa vägar färdig. Har 1000 saker kvar jag vill göra men får se mig besegrad då jag ska jobba imorron. Har jag tur kanske även min pojkvän tittar förbi. Då ska jag tvinga honom att äta chokladsemla med mig. Ominomnom ^___^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar