Sidor

2 mars 2011

Delight and Angers

Håller fortfarande på och trasslar med designen, jag hade annat för mig igår kväll när jag var hemma, funderar i nuläget mest på att lägga in en annan bakgrund. Antar att jag får göra en egen om det ska passa ordentligt. Nåväl.

Igår kväll bestämde jag mig för att pröva en grej som jag kommit på, och vis av mina tidigare misstag så hittade jag lite bomullstyg att prova istället för att förstöra en tröja.
Här testet med ett lager färg.


Jag lade till ett lager med lite glittrig lila som jag råkade spä ut med för mycket vatten och en annan mörkare lila som jag spädde ut med lagom vatten.
Först tänkte jag att stjärnorna kanske skulle synas utan att man behövde göra linjer runt. Men de syns inte så mycket, ska ta kort ikväll igen och visa hur det blev.
Sen ska jag bara lyckas bestämma mig för vilken tröja jag ska uppgradera =D

Är väldigt sugen på att sy en längre collagetröja i rosa med ett tyg som jag haft liggande i flera år. Jag har en svart tröja som jag snart älskat i småbitar och skulle vilja ha nåt liknande.. och då kan jag göra ett sånt tryck fast med svart färg. Vilket skulle se bra ut. Om jag bara får min symaskin att funka, eventuellt får jag nog använda min pojkväns symaskin. (Ja, han har faktiskt en =D)

Men det jag tänkte visa också är min hög med ofärdiga saker. Upptäckte att jag hade missat lite saker efter jag tagit det här kortet. Jag borde göra färdigt saker istället för att skjuta på det, det där med att göra ansikten är alltid något jag drar mig för. Mest för att jag inte kan rita och det alltid blir snett..


Pyssla lugnt där ute, det gör skitont att få nålar i fötterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar