Sidor

9 mars 2011

Tröjtryck

Tänkte visa lite hur mitt tröjtrycksexperiment tog sig.
Nu har det legat på teven några dagar och samlat damm.
Är så sugen på att göra det på en riktig tröja, kan bara inte bestämma mig för vilken, men helst skulle jag göra det på alla =D


Här har jag gjort kanter runt en stjärna och inte runt den andra. Det är ganska stor skillnad. Man kan ana den lilla, men man får kolla riktigt noga om man ska se den.


Och här syns det färdiga resultatet, båda stjärnorna syns ordentligt.
Den utspädda lila glitterfärgen anas mest som svart mot svart. Den blev inte alls bra.
Hade velat ha turkos att bryta av med också. Jag har en turkos period =D

Var in på den lokala tyg/garn-affären häromdagen. Hittade ett jättefint tyg och ett garn som jag tänkte sticka rosetter av.
Mycket turkost, pasteller, prickigt och rosetter i mitt liv just nu alltså. <3


Köpte en meter tyg för 69 kr och garnet kostade 55 kr.
Ska rota fram några stickor ikväll så jag kan börja... ih! så sugen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar