Sidor

29 mars 2011

Snowy tuesday

Blev visst ett uppehåll på några dagar. Hela lördagen sprang vi runt på loppisar i Västerås, jag hittade en tröja med stjärnor och en gammal play-doh-grejja med olika formar på. Så jag kan göra decoden-grejer enklare. De behöver ju inte vara lika välgjorda som de man vill göra halsband av t ex. Men jag har varit rätt dålig på sista tiden på att göra saker med min fimolera. T ex 3 färdigmålade askar som jag ska göra decoden på. Har bara inte blivit av än.

I söndags var vi uppe tidigt och hämtade min lillebror i bålsta. Han hade jobbat 24 timmar i sträck och kände sig inte pigg nog att köra bil hem själv. Bra val. Har man konstiga hallucinationer ska man låta bli att köra bil, särskilt på motorväg. Sen städade vi massa hemma och åkte till IKEA med lillebror och hans familj när han hade vaknat igen. Hittade inget vettigt på IKEA dock, köpte bara några ramar och några tidskriftsamlare som jag ska pimpa. Och till slut hamnade vi hemma hos älsklings föräldrar. Tarja hade bakat en jättesmaskig cheesecake <3 omnomnom.

Men det jag faktiskt har gjort senaste veckan är att jag gjorde ett stjärntryck på ett linne som jag haft hängande i garderoben i 1½ år utan att använda det. Så innan jag sprang till jobbet tog jag en dålig bild på det. Uhm, det syns knappt vilka färger jag har använt, men det är lila, mörkrosa och vitt. Ska ta en bättre bild på trycket sen.


Igår satt jag och var inspirerad av de fina stjärn-hårspännen som alla lolis verkar ha. Så jag sydde 3 stjärnor och sydde fast dem i varandra. Men jag har inget coolt metallictyg, har inte sett nåt sånt på tygaffären heller, så jag använde filt precis som vanligt. Har inte bestämt mig men tror jag ska dekorera stjärnorna med lite pärlor och sånt. Hittar ingen bild på originalet heller.

Sen har jag gjort två hårprydnader till. Hjärtat har jag själv ritat zebra-ränder på, det tog rätt bra med tid kan jag säga.


Pyssla försiktigt, slicka inte på saxen, den är vass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar