Sidor

11 mars 2011

Magsjuka

Börjar bli lite bekymrad inför morgondagen. Det är min födelsedag(24+5)imorron och jag har för första gången på flera år anordnat en fest. Egentligen hatar jag att ha fest för allt är mitt ansvar och jag måste tänka på allt och dessutom brukar jag förstöra för mig själv genom att vilja baka massa godsaker som tar tid och så slutar det med att jag står svettig och panikförstörd i köket och fixar allt medan resten av familjen står och hänger lite som banansugna apor och försöker att inte stå i vägen för mig när jag med tunnelseende springer 5 i minuten gånger fram och tillbaka mellan kylskåpet och diskbänken.
Så i år har jag lagt ut vissa saker på entreprenad. Min pappa och hans fru ska tex göra lunch åt mig imorron. Min pojkvän har köpt lite saker till festen och det jag ska försöka komma ihåg att fixa är glass och likör till glassdrinkar. Typiskt bara att man bestämmer sig för lite halvdyra grejer när man är lite vackert pank som jag är. Jag har till exempel ingen flaska med likör hemma. Utan jag måste köpa en svindyr på systemet. Fuuuuu. Vet bara inte när jag ska göra det, vågar inte riktigt ta mig långt från toaletten idag...

aja, jag sitter här i soffan och mår allmänt dåligt och hoppas att min kropps fantastiska förmåga att bekämpa virus och annat dåligt håller i sig.
Annars får jag tillbringa även morgondagen på min soffa iklädd pyjamas och göra färdigt rosetter. =((

Jag stickade förövrigt en rosett igår. Men den blev lite lång. 30 maskor var lite för långt. Så det blev en stor rosett. Ska försöka göra om det ikväll med 20 maskor. Kul att sticka igen, det var länge sen sist.


Ska bara fixa trådarna och göra en mittendel så är den färdig sen. eventuellt ska jag sy på lite pärlor och annat skoj.
Och ifall nån tänker, men hon verkar ju pigg, varför jobbar hon inte, så kan jag säga att jag inte alls är så pigg som jag ger sken av och att sitta upp verkar vara något som jag orkar. Även fast huvudet är snurrigt och magen hoppar bungyjump mellan tarmarna.

Hoppas ni därute håller er friska!
Pyssla lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar