Sidor

9 mars 2011

Fairy Kei ~~raburabu~~

De senaste dagarna har jag suttit och inspirerats en massa av fairy kei. Ett bra tag har jag varit väldigt inne på pasteller och fairy kei är nästan en naturlig fortsättning på det. I alla fall om man gillar allt som är gulligt... och det gör jag.
En lite mer pastellig version av decora, men inte riktigt lika vansinnig. Jag inspireras visserligen av väldigt många stilar. Men just nu ligger tonvikten på glada färger. Men jag tycker att det är svårt att hitta saker i fina pastelliga färger i de vanliga butikerna. Sverige kan vara så tråkigt ibland.

Anyhooo..
Kärnan till fairy kei är 80-talet, pasteller, gamla leksaker som Popples, My little Pony, Lady Lovelylocks, tyllkjolar, tights och collegetröjor.




Klädmärken som gör fairy kei inspirerade kläder är Spank!, Nile Perch, Listen flavor, 6% doki doki. I Sverige skulle jag nog leta kläder på Cubus och New yorker och alla de stora kedjornas barnavdelningar. Men det där vet ni ju redan. ^_^

Nile Perch
Listen Flavor

Som vanligt i japan är det ju mer saker i håret desto bättre som gäller. Inget undantag för fairy kei. Det är mycket rosetter och annat kawaii. Själv använder jag alldeles för lite nallar i mitt hår. Men det kanske har att göra med att jag jobbar i en butik och måste tona ned min stil några kilo.


Och här visar de hur man kan göra sina egna fantastiska hårprydnader. Mer kawaii till folket!


Jag vet inte med er därute. Men jag blir iaf väldigt sugen på att springa hem och pyssla.

Mer information kan man till exempel hitta Spank! Love-forumet på livejournal
På Tumblr kan man kolla in Blind Unicorn
Vll man ha accesoarer kan man beställa från ett flertal olika sidor. MintyMix är en av dem.

Känns som om jag har 100 saker till av det här ämnet att dela med mig av. Det får komma senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar